Oferujemy naszym klientom łańcuchy płytkowe typu AL, LL oraz LH. Każdy z dostępnych modeli wytrzymuje ściśle określone w karcie produktu obciążenia zależne od ich nominalnego zastosowania. Jest to potwierdzone przez nasz firmowy Dział Kontroli Jakości, który testuje łańcuchy na każdym etapie produkcji.
Łańcuchy płytkowe
Łańcuchy płytkowe mają szerokie zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu. Najczęściej wykorzystuje się w wózkach widłowych podnoszących duże ciężary oraz zakładach stoczniowych, gdzie pracuję się z elementami bardzo ciężkimi. Co ciekawe, łańcuchy płytkowe w swojej szczególnej formie mogą być również wykorzystywane w jubilerstwie do produkcji ekskluzywnych bransolet zegarków męskich i damskich. Cechą charakterystyczną łańcuchów płytkowych oferowanych przez naszą firmę jest specyficzna konstrukcja pozbawiona rolek oraz tulei - ich zasadniczymi elementami są płytki i łączące je sworznie. Wyeliminowanie części awaryjnych i bardzo ścisłe łączenie płytek ze sworzniami (sworznie są praktycznie niewidoczne) sprawia, iż produkowane przez nas łańcuchy charakteryzują się bardzo wysoką sztywnością i wytrzymałością na siły zrywające.
Jakie są zalety stosowania łańcuchów płytkowych?
Zasadniczą zaletą stosowania łańcuchów płytkowych w mechanizmach maszyn jest brak tak zwanego efektu poślizgu. Wpływa to na zachowanie stałego przełożenie, bezawaryjność sprzętu oraz podwyższoną w stosunku do innego rodzaju napędów sprawność. Co więcej, wykorzystanie łańcuchy nie wymusza jego wysokiego napięcia (inaczej niż w przypadku napędów wykorzystujących różnego rodzaju taśmy lub paski napędowe wykonane z tworzyw sztucznych). To z kolei wpływa na wydłużenie żywotności łożysk i przekładni danej maszyny, gdyż są one poddawane o wiele mniejszym obciążeniom. Jeśli chodzi o minusy łańcuchów płytkowych, to należy wymienić niską kulturę ich pracy (są stosunkowo głośne) oraz konieczność częstego smarowania.
Łańcuchy można podzielić na jedno, dwu i wielorzędowe. Te pierwsze można spotkać w bardzo prostych mechanizm - na przykład w rowerowych napędach, czy też niektórych silnikach spalinowych. Co warte jednak zaznaczenia, ciężko porównywać do siebie łańcuchy rowerowe i samochodowe. Te montowane w autach muszą bowiem wytrzymywać o wiele większe siły, a co za tym idzie być wytwarzane z o wiele bardziej wytrzymałych i odpornych gatunków stali.
Jeśli chodzi o łańcuchy wielorzędowe, to wykorzystuje się je wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność wzmocnienia łańcuchów jednorzędowych. Nie zawsze jednak zastosowanie modelu o większej ilości rzędów jest dobrym rozwiązaniem wpływającym na zmniejszenie ilości awarii i zerwań. Może to potwierdzić przykład firmy Mercedes, która w swoich samochodach zastąpiła łańcuch jednorzędowy łańcuchem wielorzędowym i zanotowała w związku z tym zwiększoną ilość awarii. Po dokładnych analizach okazało się, iż wybrane przez niemiecką firmę bardziej wytrzymałe łańcuchy okazały się zbyt ciężkie, a to z kolei przekładało się na ich nadmierne wyciąganie.
Sprawdź więcej na https://www.janus.com.pl/ >>